Accueil
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Electrotechnique / Paris : Nathan (1997)
Titre : Electrotechnique : Transformateurs, moteurs électriques Type de document : texte imprimé Editeur : Paris : Nathan Année de publication : 1997 Collection : Etapes Sous-collection : Mémento num. 53 Importance : 127 p. Présentation : ill. Format : 22 cm. ISBN/ISSN/EAN : 2-09-177992-7 Langues : Français (fre) Catégories : Electrotechnique
Moteurs électriques
Transformateurs électriquesIndex. décimale : 621.3 Electrotechnique, électronique, télécommunications Résumé : 1. Préliminaires / 2. Circuits magnétiques / 3. Circuits magnétiques en alternatif / 4. Transformateur, étude expérimentale / 5. Transformateur parfait / 6. Transformateur réel / 7. Transformateur, modèle linéaire / 8. Transformateur monophasé, modèle de Thévenin / 9. Transformateur monohasé, transformateurs spéciaux / 10. Bobine à noyau de fer / 11-12-13-14-17. Machine à courant continu : principe, force électromotrice, réversibilité, en génératrice, démarrage / 15-16-18. Moteur à excitation indépendante, en série, moteur universel et indépendante, rendement / 19. Moteur pas à pas / 20. Champ tournant dans l'air / 21. Machine triphasée. Champ tournant dans l'entrefer / 22. Moteur synchrone. Moteur asynchrone. Principe / 23. Machines synchrones / 24-25. Alternateur. F.é.m. et en charge / 26. Machine synchrone. Modèle. Moteur synchrone / 27-28-29-30-31. Moteur asynchrone triphasé : Etude expérimentale, bilan des puissances et modèle équivalent / 30. Moteur asynchrone, propriétés / 31. Moteur asynchrone triphasé, fonctionnement industriel Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=69 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 0625 621.3 ELE Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Even thinner for next generation E-motors / Ana Mendoza in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 16, N° 1 (2023)
[article]
Titre : Even thinner for next generation E-motors Type de document : texte imprimé Auteurs : Ana Mendoza, Auteur ; Sonny Ngo, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 26-28 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Vernis
Moteurs électriquesIndex. décimale : 667.7 Cires, laques, vernis Résumé : The development of smaller and more powerful electric motores requires more compact laminar cores. A thinner coating is essential for this. A new core plate varnish specially tailored to this application should enable the development of new, more efficient motor types with lower manufacturing costs. Note de contenu : - The laboratory
- New core plate varnish in demand
- Competitive in comparison
- The core plate varnish offers advantages in terms
- For sub-micron applications
- Sustainability in focus
- Fig. 1 : Compared to competitive products, the core plate varnish has a lower surface current, which results in high surface insulation resistance (SIR) at lower dry film thicknesses
- Fig. 2 : Comparison of weldability : Compared to the competitor product, the CPV coating enables welds free of pores and free of soot
- Fig. 3 : After annealing, the product of a compteitor shows charring, while the CPV coating shows no or very little charring
- Fig. 4 : The CPV shows a lower coating weight loss on annealing up to 850°C compared to competitor coatings. The weight loss of coating was determined by thermogravimetric analysisDOI : https://doi.org/10.1007/s35724-023-1190-x En ligne : https://drive.google.com/file/d/1Waqes4HJU8PLbGSGQQs25EOeni0RRxqG/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39870
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 16, N° 1 (2023) . - p. 26-28[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23919 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Lighter construction for electric motors / Werner Fulhaber in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 121 (05-06/2018)
[article]
Titre : Lighter construction for electric motors Type de document : texte imprimé Auteurs : Werner Fulhaber, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 43-44 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composés de moulage en feuille
Composites à fibres
Matériaux -- Allègement
Moteurs électriques
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : For single-axle electric power units that are produced for the electric-mobility mass market and for mechanical engineering, achieving cost-effective use depends on finding innovative technologies for series production and lightweight construction. The ProLemo project is focusing on production technologies for efficient lightweight motors for electric vehicles. Note de contenu : - High flexibility, low unit cost
- A single installation for two versions
- Nine fewer kilograms
Figures : ProLemo drive with hollow steel shaft - Rotor discs with different inner contours - Rotor discs with different inner contoursEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1-qJe22zcgj-hu3y_SvvV8Dzqyzioh3fC/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30945
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 121 (05-06/2018) . - p. 43-44[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19930 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Lightweight electric motors / Susanne Palm in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 108, N° 1-2 (01-02/2018)
[article]
Titre : Lightweight electric motors : In the ProLemo Joint Project, four companies and KIT are developing flexible technologies for series production of lightweight electric motors Type de document : texte imprimé Auteurs : Susanne Palm, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 21-23 Langues : Anglais (eng) Catégories : Charges (matériaux)
Composites à fibres
Composites thermoplastiques
Matériaux -- Allègement
Matières plastiques -- Moulage par injection
Métaux
Moteurs électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : For compatibility with the electromobility and machine manufacturing mass markets, the sector is pushing for new concepts for the mass production of lightweight components for electrical single-axis drive trains. The use of fiber-reinforced, metal-filled polymers would considerably increase the efficiency of electric motors. This is the starting point for the ProLemo project, in which multiple partners are working together on production techniques for efficient lightweight motors for electrical vehicles. Note de contenu : - Highly filled soft magnetic composite
- Two rotor variants on one mold
- Weight saving of over nine kilograms
- The overall weight of the ProLemo drive is reduced by over 9 kg thanks to th elightweight components. The rotor disks with different internal contours were both manufactured on an Arburg machine by a two-component process
- Fig. 1. A modular rasterization was chosen for the structure of the rotor
- Fig. 2. Variants for torque connection : the interior contour is produced as a multi-tooth and as a six-sided version
- Fig. 3. The different steps of the creation process : the pre-molded part for torque connection, the component overmolded with SMC, and the rotor disk with inserted magnetsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1cd_LJGgBYiGWoS-l-7OoCcGqIFKvS9Yz/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30085
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 108, N° 1-2 (01-02/2018) . - p. 21-23[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19625 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible On the road with high voltage / Tamim Sidiki in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 109, N° 3 (03/2019)
[article]
Titre : On the road with high voltage : Engineering thermoplastics shape the electrification of the automobile Type de document : texte imprimé Auteurs : Tamim Sidiki, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 8-12 Langues : Anglais (eng) Catégories : Batteries électriques
Equipements électroniques ou électriques (EEE)
Matières plastiques dans les automobiles
Moteurs électriques
Piles à combustibleIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The future of automotive technology will primarily be electric: innumerable control elements in the interior with aerodynamic add-on parts and a variety of sensors in the exterior, moved along with electric drive, charging and storage elements. Plastics offer important properties for this, but these must become even more specific. Note de contenu : - Electro overhauled combustion engine
- A question of the battery : lithium ion accumulators
- Application of engineering plastics in batteries
- Hydrogen fuel cells as alternative
- Potential with lightweight pressure vessels
- Effects of high-voltage charging and connection systems
- Connectors in the focus of compound development
- Increasing requirements for flame retardancy
- Fig. 1 : Leading industrial companies invest in the development of hydrogen fuel cells. This also includes the strategically important expansion of the infrastructure
- Fig. 2 : Power connections and plugs transfer the energy of the storage system to the electric motor and drive train. Many of these components and groups are currently under development
- Fig. 3 : In CTI measurements, a voltage is applied between the two electrodes, wich is gradually increased until the material fails. The material properties can then be grouped together
- Fig. 4 : Difficulty level of flame retardancy tests versus available escape time. Considered as "unattended electrical equipment", the flame retardancy requirements for electrically powered vehicles are increasing.
- Fig. 5 : The growth in automotive electronics requires thermally and electrically conductive plastics with special properties
- Fig. 6 : Different electronics system in the vehicle lead to interferences between the individual elementsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1gyoZ78R9NZTEfPvldGD6EkObuJrmmeIl/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32109
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 109, N° 3 (03/2019) . - p. 8-12[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20754 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible PermalinkStrong ball bearing, smaller motors / Adnan Hasanovic in PLASTICS INSIGHTS, Vol. 114, N° 2-2024 (2024)
PermalinkThermally conductive potting solutions for electric motors / Peter Kögler in ADHESION - ADHESIVES + SEALANTS, Vol. 16, N° 4/2019 (2019)
PermalinkWhy electric motors should be assembled by bonding in ADHESION - ADHESIVES + SEALANTS, Vol. 16, N° 1/2019 (2019)
Permalink