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Une industrie de la beauté. Parfums et cosmétiques / François Berthoud / Toulouse : Editions d'Assalit (2005)
Titre : Une industrie de la beauté. Parfums et cosmétiques Type de document : texte imprimé Auteurs : François Berthoud, Editeur scientifique Editeur : Toulouse : Editions d'Assalit Année de publication : 2005 Importance : 239 p. Présentation : ill. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 2-913750-03-6 Prix : 44 E Note générale : Annexes Langues : Français (fre) Catégories : Cosmétique -- Industrie et commerce
Cosmétiques -- Marketing
Parfumerie
Parfums -- MarketingIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : I. Le parfum. Création / 2. Le parfum. Développement / 3. Législation et réglementation / 4. Les marques / 5. Les cosmétiques. Développement et production / 6. Organisation, distribution et communication / 7. Les partenaires. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=912 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1848 668.5 BER Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Population genetic segmentation of MHC-correlated perfume preferences / A. Hämmerli in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE, Vol. 34, N° 2 (04/2012)
[article]
Titre : Population genetic segmentation of MHC-correlated perfume preferences Type de document : texte imprimé Auteurs : A. Hämmerli, Auteur ; C. Schweisgut, Auteur ; M. Kaegi, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 161-168 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Consommateurs -- Préférences
Olfactométrie
Parfums -- Composition
Parfums -- MarketingTags : 'Préférences individuelles' 'Complexe majeur histocompatibilité' 'Comportement choix partenaire' 'Ingrédients parfums' 'Communication sexuelle' Index. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : It has become difficult to find a matching perfume. An overwhelming number of 300 new perfumes launch each year, and marketing campaigns target pre-defined groups based on gender, age or income rather than on individual preferences. Recent evidence for a genetic basis of perfume preferences, however, could be the starting point for a novel population genetic approach to better match perfumes with people’s preferences. With a total of 116 participants genotyped for alleles of three loci of the major histocompatibility complex (MHC), the aim of this study was to test whether common MHC alleles could be used as genetic markers to segment a given population into preference types. Significant deviations from random expectations for a set of 10 common perfume ingredients indicate how such segmentation could be achieved. In addition, preference patterns of participants confronted with images that contained a sexual communication context significantly differed in their ratings for some of the scents compared with participants confronted with images of perfume bottles. This strongly supports the assumption that genetically correlated perfume preferences evolved in the context of sexual communication. The results are discussed in the light of perfume customization. DOI : 10.1111/j.1468-2494.2011.00696.x En ligne : https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-2494.2011.00696.x Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14387
in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE > Vol. 34, N° 2 (04/2012) . - p. 161-168[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13819 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible