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Consolidation jet d'eau / Jurgen Heller in L'INDUSTRIE TEXTILE, N° 1336 (11/2001)
[article]
Titre : Consolidation jet d'eau Type de document : texte imprimé Auteurs : Jurgen Heller, Auteur Année de publication : 2001 Article en page(s) : p. 40-43 Langues : Français (fre) Catégories : Consolidation jet d'eau (nontissés)
Coût de production
Coût de revient
Nontissés
Procédés de fabrication par voie sèche (nontissés)Index. décimale : 677.6 Tissus obtenus par des procédés spéciaux, quelle que soit leur composition : jacquard, feutres tissés et non tissés, tapisseries, tissus ajourés Résumé : La consolidation d'une voile par jet d'eau se montre bien adaptée pour les secteurs de l'hygiène, des cosmétiques et de l'essuyage. Une comparaison tant au niveau des caractéristiques du produit fini (douceur, résistant, gonflant...) que du bilan économique des lignes de production (coût en énergie et en matière, prix de vente) montre également l’intérêt de ce type d'investissement. Note de contenu : - Les nontissés dans le monde
- Nontissés voie sèche : procédés et applications
- Conception de machines et de lignes de production
- Comparaison économique
- Coût d'exploitation et prix de ventePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20872
in L'INDUSTRIE TEXTILE > N° 1336 (11/2001) . - p. 40-43[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 001152 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 21990 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Expected service life and cost considerations for maintenance and new construction protective coating work in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), N° Suppl. (06/2017)
[article]
Titre : Expected service life and cost considerations for maintenance and new construction protective coating work Type de document : texte imprimé Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 16-33 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Anticorrosifs
Anticorrosion
Constructions -- Entretien et réparations
Coût de revient
Coût-Efficacité
Durée de vie (Ingénierie)
Revêtements protecteursIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Designed to assist the coatings engineer or specifier in identifying candidate protective coating systems for specific service environmnents applicable to a broad array of industries, this guide provides the following.
- Commonly used generic coating systems
- Service life for each in specific environments
- Current material costs
- Current field and shop painting costs
- Guidelines for calculating approximate installed costs of the systems.
Guidelines for developing long-term life-cycle costs and number of paintings for the expected life of the structure are also included. The basic elements of economic analysis and justificatgion are addressed together with guidance on the preparation of a present value analysis. Examples are provided to aid the reader in the proper use of the information.Note de contenu : - Table 1 : Examples using practical maintenance sequence : system with 20-year practical life and original shop-installed cost of $4.10 per square foot, and with 20-year practica llife and original field-installed cost of $5.11 per square foot
- Table 2 : Examples of present values analysis : total painting cost per suare foot 45-year plant life, field application three-coat epoxy zinc/epoxy/polyurethane, blast-cleaning, 14-year system life (severe/C5-l)
- Table 3 : Example of economic analysis : total painting cost per square foot for 35-year structure life, moderate (C3) environment one-coat inorganic zinc system, shop-automated blast-cleaning 17-year "P" life, inflation = 4%, interest = 7%
- Table 4A : Estimated service life for practical maintenance coating systems for atmospheric exposure (in years before first maintenance painting)
- Table 4B : Estimated service life for practical maintnenace coating systems for immersion service (in years before first maintenance painting)
- Table 5 : Typical material costs of paints and protective coatings approximate cost per square foot at typical DFT
- Table 6 : Shop painting costs per square foot including labor, equipment and related costs (no material costs included) - Size of job multipliers (per square foot) - Member size multipliers for hot dip galvanizing member weight per foot (Lbs./Ft)
- Table 7 : Field painting costs per square foot including labor, equipment and related costs (no material costs included)
- Table 8 : Paint removal containment multipliers guidelines containment designation is in accordance with SSPC technology guide N° 6, guide for containing surface preparation debris generated during paint removal operations
- Table 9 : Detemination of maintenance risk for alkyd coatingsEn ligne : https://www.google.fr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0ahUKEwip6t3n [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=29568
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > N° Suppl. (06/2017) . - p. 16-33[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19164 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Hydrogen promises for carbon fibres in personal vehicles in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Hydrogen promises for carbon fibres in personal vehicles Type de document : texte imprimé Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 41-45 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Automobiles -- Moteurs -- Pièces
Coût de revient
Hydrogène
Piles à combustible
Réservoirs (récipients)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Their critics and all-electric vehicles notwithstanding, vehicles that run on hydrogen appear to have a rosy future. They would be difficult to make without composites, however. To keep the weight compatible with a long range, the fuel tanks can be made only of carbon fibre. Here is an update on what could become the car for tomorrow's average Joe". Note de contenu : - The hydrogen fuel cell in "average Joe" vehicles
- Upcoming production volumes
- Manufacturers are girding for battle : The hydrogen council : big players all together - Both tier and composite players
- Technical and economic improvements needed
- Fig. 1 : a) Coir laminete, b) flax laminate, c) bamboo panel, d) basalt panel
- Fig. 2 : Production of H2 composite pressure vessels (CPV) for fuel-cell electric vehicles (FCEV) based on the hydrogen council/Mc Kinsey survey "Hypothesis of 2 vessels average per FCEV"
- Fig. 3 : Typical tank mass distribution for a 60-litre tank for 2,5 kg of H2 storage
- Fig. 4 : Typical costs for the raw materials for an H2 composite tank
- Table 1 : Commercial offer for 2018 and comments on the compositesEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1pySYvYjNteDMfxxRmx2NoCFizfPBd7O3/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31635
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 123 (08-09/2018) . - p. 41-45[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
Titre : Projet de vachette - Box Type de document : texte imprimé Auteurs : Mamoud Fassassi, Auteur Année de publication : 1983 Importance : 254 p. Présentation : ill. Format : 30 cm Langues : Français (fre) Catégories : Coût de revient
Cuirs et peaux -- Finition
Cuirs et peaux de vachettes
Matières premières
Organisation du travail
Procédés de fabrication
Tannage
Travail de rivière (cuir)
Usines -- Conception et constructionIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : La tannerie que nous projetons d'implanter est une usine qui doit produire le cuir nécessaire aux fabriques de chaussures de tous les pays de la CDEAO (Communauté de Développement Economique de l'Afrique de l'Ouest). Cette communauté regroupe les pays suivants : le Nigéria, le Bénin, le Niger, le Togo, le Burkina-Faso, le Ghana, la Côte d'Ivoire, le Mali, le Sénégal, la Guinée.
Nous voulons produire des cuirs variés en force et en choix, cuirs qui sont adaptés aux besoins de ces différentes fabriques. L'Afrique étant un continent pauvre, nous allons axer notre production vers les articles de moyenne gamme afin que les fabriques de chaussures puissent faire des articles à prix réduit abordables par tout un chacun.
Compte tenu de la nature de notre production et des pourcentages que nous voulons obtenir quant aux choix, nous allons prendre en compte d'une part les provenances qui nous donneront satisfaction, des races dont la texture des peaux convient et qui présentent peu de défaut, et d'autre part nous utiliserons les procédés de fabrication les mieux adaptés à la réalisation de notre objectif tout en restant le moins cher possible C'est ce que nous allons essayer d'obtenir à travers l'étude que nous nous proposons de faire.Note de contenu : 1. Etude de la matière première
2. Etude de la fabrication
3. Emploi des eaux en tannerie
4. Installation d'usine
5. Organisation du travail
6. Prix de revientPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33370 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21480 675 FAS Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Documents numériques
Projet de vachette - BoxURL The direct and positive influence of animal welfare on hide and skin values / V. J. Cartledge in WORLD LEATHER, Vol. 9, N° 3 (05/1996)
[article]
Titre : The direct and positive influence of animal welfare on hide and skin values Type de document : texte imprimé Auteurs : V. J. Cartledge, Auteur Année de publication : 1996 Article en page(s) : p. 40-42 Langues : Anglais (eng) Catégories : Animaux -- Protection
Bovins
Coût de revient
Cuirs et peaux -- Défauts
Cuirs et peaux de bovins
ExportationsIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : Hides &nd skins represent up to 15% of the value of the carcasses and as such consitute one of the most valuable 'cuts' off the animal, comparable with rump steak. It is therefore somewhat surprising that skins are perceived as a by-product of the meat industry.
It is important to firmly establish that skins and hides are seen as a co-product of the meat industry.
In order that the UK and European leather industry can compete favourably in the world market place, it has risen to meet the demands of the quality end of the market place, it has risen to meet the demands of the quality end of the market. As such this requires a very high standard of quality in the raw material. The ability to meet these demands is being compromised by a belief that skins are not economically important and this results in pre- and post-mortem damage. Downgrading of skins and hides as a result of this damage is costing the UK tradt £50 million alone, and Europe £600 million.Note de contenu : - Anti-mortem factors
- Health issues
- The physical environment : Animal related damage - Effects of accommodation - Transport related injury - Injury in the abattoir
- The effects on the meat industry
- The concept of freedom food
- Options for the future
- Encadré 1 : Summary of the RSPCA welfare standards for beef cattle
- Encadré 2 : The export of live animals
- Fig. 1 : Ante-mortem damage
- Fig. 2 : Health factorsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1oShL_DUokNPZqjD3SXDwvN3wcFTBByqu/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35087
in WORLD LEATHER > Vol. 9, N° 3 (05/1996) . - p. 40-42[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21356 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Permalink