Accueil
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
"Natural" and "Organic" in cosmetic, related products and ingredients / Wladyslaw S. Brud in SOFW JOURNAL, Vol. 145, N° 1-2 (01-02/2019)
[article]
Titre : "Natural" and "Organic" in cosmetic, related products and ingredients Type de document : texte imprimé Auteurs : Wladyslaw S. Brud, Auteur ; Iwona Konopacka-Brud, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 36-39 Langues : Anglais (eng) Catégories : Biocosmétiques
Cosmétiques -- Législation
Produits naturels
TerminologieIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Words "Natural" and "Organic" are more and more used on labels, advertising, publications, press articles, etc. to describe the special qualities of cosmetic, household and related products based on raw materials of natural origin are better and safer than those derived from chemical synthesis, especially those based on petrochemicals. The main problem in this issue is that neither of the two terms is precisely defined, especially in relation to products of the cosmetic and household industry. "Natural cosmetic" may mean anything what creative marketing can imagine. Although there are some works performed to clarify theses doubts, the economy behind production and certification of this group of products does not support the idea. This, however, creates a very ambiguous situation on the market and which is more important in legislation both internally created by the industry and officially issued by governments and international bodies. Note de contenu : - NATURAL IN DICTIONARIES : Oxford dictionary, natural, adjective - Webster's Dictionary, natural - Cambridge Dictionary natural adjective (not artificial) - WordNet Dictionary natural adjective
- ORGANIC IN DICTIONARIES : Oxford Dictionary, organic adjective - Webster's Dictionary, organic, adjective - Cambridge Dictionary, organic, adjective - WordNet Dictionary, organic, adjective
- IN GERMAN : PONS Online-Wörterbuch - Wörterbuch der deutschen Gegenwartssprache (WDG)
- NATURAL AND ORGANIC IN LEGAL DOCUMENTS : Food and drug administration USA Natural definition for food - Organic definition for food - Organic definition for cosmetics - European union directives organic definitione for food - Natural and organic definition for cosmetics
- COSMETIC ORGANIC AND NATURAL STANDARD COSMOS-STANDARDEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1pSOM6JNMV3C1ZqeKNpzzo8CTHR9kL_QS/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31720
in SOFW JOURNAL > Vol. 145, N° 1-2 (01-02/2019) . - p. 36-39[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20598 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : A nouveaux matériaux : nouveau lexique Type de document : texte imprimé Auteurs : Régis Léty, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 23-24 Langues : Français (fre) Catégories : Matériaux -- Aspect de l'environnement
Matériaux -- Terminologie
TerminologieIndex. décimale : 620.11 Matériaux (propriétés, résistance) Résumé : La profusion de matériaux nouveaux (ou revendiqués tels) est propice à l'éclosion d'une terminologie où les préfixes "éco" ou "bio" semblent annoncer des engagements dont le contenu exact reste à préciser. Pour nous guider dans ce labyrinthe lexical, nous reprenons ici le résumé d'un article paru dans CTC entreprise de mars 2018, sous le titre "Produits vers, faisons le tri". Note de contenu : - Petit glossaire environnemental du lecteur avisé
- Savoir faire le tri pour ne pas se tromper
- Biosourcé - Renouvelable - Biodégradable - Naturel - Végane - Recyclable - CompostableEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1wKqgjC8iOj75GitsnA58LQChs34Nc7JW/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33300
in CTC ENTREPRISES > (12/2019) . - p. 23-24[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21382 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Orientation paper - organic and natural cosmetics / Sven Gehrig in SOFW JOURNAL, Vol. 144, N° 6 (06/2018)
[article]
Titre : Orientation paper - organic and natural cosmetics Type de document : texte imprimé Auteurs : Sven Gehrig, Auteur ; B. Huber, Auteur ; Bernhard Fellenberg, Auteur ; D. Stumpf, Auteur ; Brigitta Hirschmann, Auteur ; T. Münstedt, Auteur ; H. Raddatz, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 18-19 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Biocosmétiques
TerminologieIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Organic and natural cosmetics are more popular than ever before. ln 2015 alone, the natural cosmetics market grew by 10% ; this represents a disproportionately high growth compared to the overall cosmetics market (1.5%). However, the term "natural cosmetics" is not legally defined and there is an overlapping with adjacent fields. "Natural cosmetics" are, for instance, frequently equated with "vegan cosmetics", but not every natural cosmetic product is vegan and not every vegan product is also a natural cosmetic product.
In order to protect consumer interests and to have a clear delimitation to the adjoining fields, many standards under private law for organic and natural cosmetics have established themselves on the international market based on different criteria. Moreover, there are also individual governmental guidelines and recommendations, such as the Austrian Food Code.
In order to provide ail interested circles with an orientation and an overview of the many different standards, the status quo of the core statements in the natural cosmetics standards have been summed up below. In this connection the fundamental criteria for cosmetic formulations are stated which encompass at least these standards and which, therefore, correspond to the general consumer expectations in respect of natural and organic cosmetics in Europe.Note de contenu : - Raw materials/processes
- Auxiliary materials
- Organic cosmetics
- Range requirementsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1tMS-0hI3AUfEJbYJIsoosnx5fDUoVtpu/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30737
in SOFW JOURNAL > Vol. 144, N° 6 (06/2018) . - p. 18-19[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20008 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible